25 kwietnia 2024
Rekrutacja kandydatów na funkcję Kanclerza Polskiej Akademii Nauk
Prezes Polskiej Akademii Nauk
ogłasza nabór kandydatów na funkcję
Kanclerza Polskiej Akademii Nauk
Wymagania niezbędne:
Kandydatem na stanowisko Kanclerza PAN może być osoba, która:
- Posiada wykształcenie wyższe magisterskie.
- Posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym.
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
-
- Posiada wykształcenie wyższe magisterskie.
-
- Posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym.
-
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
-
- Korzysta z pełni praw publicznych.
-
- Posiada znajomość zagadnień dotyczących:
-
- struktury i działalności Polskiej Akademii Nauk;
-
- organizacji oraz zasad funkcjonowania nauki w Polsce;
-
- funkcjonowania nauki w krajach Unii Europejskiej;
-
- finansów publicznych i zasad finansowania nauki, w tym Polskiej Akademii Nauk;
-
- zasad zarządzania i gospodarowania majątkiem.
-
- Posiada znajomość zagadnień dotyczących:
Dodatkowym atutem będą:
-
- Znajomość języka angielskiego.
-
- Udokumentowane uprawnienia i doświadczenie w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Wymagane dokumenty
Zainteresowane osoby proszone są o złożenie lub przesłanie życiorysu i listu motywacyjnego oraz:
-
- Kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie i uzyskanie stopnia lub tytułu naukowego.
-
- Kopii dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe kandydata.
-
- Oświadczenia lustracyjnego lub informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego zgodnie z ustawą z dn. 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U z 2013 r. poz. 1388) – dotyczy osób urodzonych przed dniem 1.08.1972 r.
-
- Oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych.
-
- Oświadczenia o niekaralności za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
-
- Poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
-
- Oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach konkursu na stanowisko Kanclerza PAN, zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Dokumenty należy składać w sekretariacie Gabinetu Prezesa PAN w pok. 2605, w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie lub przesłać listownie, z dopiskiem „Nabór kandydatów na funkcję Kanclerza Polskiej Akademii Nauk” pod adres: Gabinet Prezesa PAN, Pałac Kultury i Nauki, 00-901 Warszawa, Pl. Defilad 1.
Termin zgłaszania ofert upływa dnia 23 kwietnia 2024 r.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia do Gabinetu Prezesa PAN.
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami. Oferty rozpatrzone negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone/usunięte po upływie 1 miesiąca od momentu zakończenia rekrutacji, nie później niż 30 czerwca 2024 r.
Podstawa prawna: Uchwała Nr 27/2010 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie regulaminu wyboru kandydata na Kanclerza Akademii; Uchwała nr 7/2024 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 19 marca 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wyboru kandydata na Kanclerza Akademii.
Informacja
Informujemy, że:
-
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu naboru jest Polska Akademia Nauk, pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa tel. +48 22 182 61 03, e-mail: akademia@pan.pl (dalej: Akademia).
-
- Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym można skontaktować się poprzez adres poczty elektronicznej: iod@pan.pl.
-
- Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie naboru na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.
-
- Podanie danych o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465, dalej: KP) jest wymogiem ustawowym, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
-
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego administratora, o którym mowa w art. 221 KP (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Pozostałe dane będą przetwarzane na podstawie dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), rozumianej jako przesłanie zgłoszenia aplikacji do Akademii, a ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w naborze. Jeżeli nie chce Pani/Pan, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane, prosimy o nieumieszczanie ich w dokumentach.
-
- Dane zgromadzone w procesie naboru będą przechowywane przez 1 miesiąc od momentu zakończenia rekrutacji, nie dłużej niż do 30.06.2024 r.
-
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące obsługę administracyjno-organizacyjną oraz podmioty uprawnione.
-
- W granicach i na zasadach opisanych w RODO posiada Pani/Pan prawo żądania:
-
- dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
-
- sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
-
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
-
- usunięcia danych osobowych,
-
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
- W granicach i na zasadach opisanych w RODO posiada Pani/Pan prawo żądania:
-
- W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (co jednak nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem) oraz prawo do przenoszenia danych.