ENG – Prezes Polskiej Akademii Nauk
ogłasza nabór kandydatów na funkcję
Kanclerza Polskiej Akademii Nauk

Wymagania niezbędne:

Kandydatem na stanowisko Kanclerza PAN może być osoba, która:

  1. Posiada wykształcenie wyższe magisterskie.
  2. Posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym.
  3. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    1. Posiada wykształcenie wyższe magisterskie.

    1. Posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym.

    1. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    1. Korzysta z pełni praw publicznych.

    1. Posiada znajomość zagadnień dotyczących:
        • struktury i działalności Polskiej Akademii Nauk;

        • organizacji oraz zasad funkcjonowania nauki w Polsce;

        • funkcjonowania nauki w krajach Unii Europejskiej;

        • finansów publicznych i zasad finansowania nauki, w tym Polskiej Akademii Nauk;

        • zasad zarządzania i gospodarowania majątkiem.

Dodatkowym atutem będą:

    1. Znajomość języka angielskiego.

    1. Udokumentowane uprawnienia i doświadczenie w zakresie zarządzania nieruchomościami.

Wymagane dokumenty

Zainteresowane osoby proszone są o złożenie lub przesłanie życiorysu i listu motywacyjnego oraz:

    1. Kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie i uzyskanie stopnia lub tytułu naukowego.

    1. Kopii dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe kandydata.

    1. Oświadczenia lustracyjnego lub informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego zgodnie z ustawą z dn. 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U z 2013 r. poz. 1388) – dotyczy osób urodzonych przed dniem 1.08.1972 r.

    1. Oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych.

    1. Oświadczenia o niekaralności za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    1. Poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

    1. Oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach konkursu na stanowisko Kanclerza PAN, zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dokumenty należy składać w sekretariacie Gabinetu Prezesa PAN w pok. 2605, w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie lub przesłać listownie, z dopiskiem „Nabór kandydatów na funkcję Kanclerza Polskiej Akademii Nauk” pod adres: Gabinet Prezesa PAN, Pałac Kultury i Nauki, 00-901 Warszawa, Pl. Defilad 1.

Termin zgłaszania ofert upływa dnia 23 kwietnia 2024 r.

O zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia do Gabinetu Prezesa PAN.

Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami. Oferty rozpatrzone negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone/usunięte po upływie 1 miesiąca od momentu zakończenia rekrutacji, nie później niż 30 czerwca 2024 r.

Podstawa prawna: Uchwała Nr 27/2010 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie regulaminu wyboru kandydata na Kanclerza Akademii; Uchwała nr 7/2024 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 19 marca 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wyboru kandydata na Kanclerza Akademii.

Informacja

Informujemy, że:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu naboru jest Polska Akademia Nauk, pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa tel. +48 22 182 61 03, e-mail: akademia@pan.pl (dalej: Akademia).

    1. Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym można skontaktować się poprzez adres poczty elektronicznej: iod@pan.pl.

    1. Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie naboru na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.

    1. Podanie danych o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465, dalej: KP) jest wymogiem ustawowym, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.

    1. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego administratora, o którym mowa w art. 221 KP (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Pozostałe dane będą przetwarzane na podstawie dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), rozumianej jako przesłanie zgłoszenia aplikacji do Akademii, a ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w naborze. Jeżeli nie chce Pani/Pan, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane, prosimy o nieumieszczanie ich w dokumentach.

    1. Dane zgromadzone w procesie naboru będą przechowywane przez 1 miesiąc od momentu zakończenia rekrutacji, nie dłużej niż do 30.06.2024 r.

    1. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące obsługę administracyjno-organizacyjną oraz podmioty uprawnione.

    1. W granicach i na zasadach opisanych w RODO posiada Pani/Pan prawo żądania:
        • dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,

        • sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

        • ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

        • usunięcia danych osobowych,

        • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    1. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (co jednak nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem) oraz prawo do przenoszenia danych.