Stanowiska zespołu doradczego ds. COVID-19
- Czy to znamienne, że koniec pandemii w Polsce ogłoszono w prima aprilis? (stanowisko nr 31 z 8 kwietnia 2022 r.)
- Jesteśmy teraz razem (stanowisko nr 30 z 21 marca 2022 r.)
- Niski poziom zaszczepienia społeczeństwa w Polsce szkodzi gospodarce (stanowisko nr 29 z 7 lutego 2022 r.)
- Omikron atakuje – ratujmy siebie i państwo (stanowisko nr 28 z 24 stycznia 2022 r.)
- Omikron zagraża każdemu z nas (stanowisko nr 27 z 21 grudnia 2021 r.)
- Pandemia – jak radzą sobie najlepsi? (stanowisko nr 26 z 8 grudnia 2021 r.)
- Omicron – nowy wariant wirusa SARS-CoV-2 (stanowisko nr 25 z 27 listopada 2021 r.)
- Zespół ds. COVID-19 apeluje o szczepienie się dawką przypominającą (stanowisko nr 24 z 12 listopada 2021 r.)
- COVID-19 a granice (stanowisko nr 23 z 26 października 2021 r.)
- Trzecia dawka – do trzech razy sztuka? (stanowisko nr 22 z 8 października 2021 r.)
- Aby walka z pandemią była efektywna, potrzebny jest szerszy dostęp do danych (stanowisko nr 21 z 16 września 2021 r.)
- Apel o pilne i konsekwentne wdrożenie w szkołach procedur WMT – wietrzenie, maseczki, testowanie (stanowisko nr 20 z 6 września 2021 r.)
- Głos w sprawie obowiązku szczepień przeciwko SARS-CoV-2 (stanowisko nr 19 z 2 sierpnia 2021 r.)
- Komunikacja publiczna w czasie pandemii: przejrzystość i odpowiedzialność (stanowisko nr 18 z 29 lipca 2021 r.)
- Apel w sprawie zbliżającego się roku szkolnego 2021/2022 (stanowisko nr 17 z 20 lipca 2021 r.)
- Pomiędzy falami COVID-19. Uspokojenie sytuacji nie powinno uśpić naszej czujności (stanowisko nr 16 z 28 czerwca 2021 r.)
- Wpływ pandemii na wybrane grupy mniejszościowe w Polsce (stanowisko nr 15 z 11 maja 2021 r.)
- Moralność szczepień. O szczepionkach wektorowych (stanowisko nr 14 z 19 kwietnia 2021 r.)
- Lekcje z pandemii: wzmocnijmy służbę zdrowia, zainwestujmy w naukę i edukację, budujmy zaufanie (stanowisko nr 13 z 22 marca 2021 r.)
- Nowa normalność – nie będzie szybkiego powrotu do świata sprzed pandemii (stanowisko nr 12 z 2 marca 2021 r.)
- Zrozumieć szczepionkę – perspektywa indywidualna (stanowisko nr 11 z 10 lutego 2021 r.)
- Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego i edukacji dzieci i młodzieży (stanowisko nr 10 z 25 stycznia 2021 r.)
- Komentarz do stanowiska nr 9 zespołu ds. COVID-19 (14 stycznia 2021 r.)
- Komentarz do stanowiska nr 9 zespołu ds. COVID-19 (14 stycznia 2021 r.)
- Scenariusze na 2021 rok (stanowisko nr 9 z 5 stycznia 2021 r.)
- Pierwsza szczepionka przeciw COVID-19 zatwierdzona (stanowisko nr 8 z 21 grudnia 2020 r.)
- Szczepienie jedynym racjonalnym wyborem (stanowisko nr 7 z 15 grudnia 2020 r.)
- Jak w walce z epidemią unikać ciągłego „rozpoznawania bojem” (stanowisko nr 6 z 17 listopada 2020 r.)
- Epidemia to problem społeczny (stanowisko nr 5 z 3 listopada 2020 r.)
- O złudnej nadziei (stanowisko nr 4 z 27 października 2020 r.)
- Larum w obliczu kryzysu COVID-19 (stanowisko nr 3 z 11 października 2020 r.)
- O powrocie uczniów do szkół (stanowisko nr 2 z 19 sierpnia 2020 r.)
- Negowanie pandemii jest nieetyczne i niegodziwe (stanowisko nr 1 z 7 sierpnia 2020 r.)
Stanowiska zespołu doradczego ds. kryzysu klimatycznego
- To nie paradoks: wojna w Ukrainie przyspieszy transformację energetyczną
- 6 raport IPCC: podsumowanie dla decydentów po polsku
- Polskie miasta w obliczu zmian klimatu. Prognozy i rekomendacje naukowców
- Perspektywy dekarbonizacji wytwarzania energii elektrycznej w Polsce (komunikat 03/2021 z 19 kwietnia 2021)
- Zmiany klimatu a wzrost poziomu morza (komunikat 02/2021 z 26 stycznia 2021)
- Naturalna retencja wody kluczowa w walce z suszą i powodziami w Polsce (komunikat 01/2020 z 12 czerwca 2020)
Stanowiska Komisji ds. etyki w nauce
- Stanowisko Komisji ds. Etyki w Nauce w sprawie przedstawiania nieopublikowanych wyników badań (21 stycznia 2022)
- Stanowisko Komisji do Spraw Etyki w Nauce w sprawie analizy dorobku naukowego pod względem zgodności z zasadami etyki w nauce w postępowaniu awansowym (3 listopada 2021)
- Stanowisko Komisji do Spraw Etyki w Nauce w sprawie poprawek Polskiego Towarzystwa Etycznego dotyczących projektu z dnia 28 lipca 2020 r. ustawy o zmianie ustawy o ochronie zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych (19 października 2021)
- Stanowisko Komisji do Spraw Etyki w Nauce w sprawie Narodowego Programu Kopernikańskiego (19 kwietnia 2021)
- Stanowisko Komisji do Spraw Etyki w Nauce w sprawie wykazu i punktacji czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych (18 lutego 2021)